torsdag 22 september 2022

Strandpromenad inne i staden

 Denna torsdag förmiddag hade jag äntligen möjlighet att träffa mina barndomsvänner för en promenad inne i staden. Vi hade stämt träff längs strandpromenaden vid fängelset.


Denna torsdagsmorgon startade lite gråmulen och småkylig. Jag parkerade bilen på min vanliga plats och vandrade iväg mot vår mötesplats. De två andra hade parkerat sina bilar längre bort och kl 10.30 vinkade vi glatt till varandra. Nu skulle vi ut på strandpromenad!


Vi passade på att kolla in byggplatsen där den nya bastu- och restaurangen Meri håller på att uppföras ute i vattnet.

Vi avnjöt trädens vackra höstfärger allt medan vi avhandlade allt mellan himmel och jord. Strandpromenaden var även denna dag livligt trafikerad av cyklister, joggare och flanörer. Här promenerade man för det mesta två och två eller flera i grupp, några pilade också iväg ensamma. Vi gjorde vårt bästa för att inte ta upp hela strandpromenadens bredd - men ibland glömde vi bort oss och hörde då ett cykelpling eller en lätt harkling.....

En och annan elsparkcykel susade förbi oss, men dom flesta stod ända parkerade bredvid promenadstråket. 


Slutligen skingrades molnen och lilla solen kikade fram.


U-B hade en del ärenden som skulle uträttas under förmiddagen, men A och jag avnjöt varsin kopp kaffe med urgod biskvi vid ett café vid stranden innan vi också tog adjö och gick åt varsitt håll.

Trevligt tjejer med en promenadgrupp, vi ses nästa onsdag igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar