fredag 23 september 2022

Höstdagjämning 2022

 Idag är dag och natt lika långa över hela jordklotet. Vi här uppe i norr går härmed in i "det mörka halvåret", nätterna blir längre än dagen. Det känns onekligen lite trist att sommarljuset försvinner, men efter några månader vänder det igen, precis som varje år....



Igår kväll gick jag ut på en kvällsvandring i skogen. Från ljuset till mörkret inne i skogen. Tillbaka ut i ljuset igen. Följ med på min vandring:




Jag vandrar vidare längs stigen inne bland skogens träd. Myrorna har krupit ner i sin stack och ekorrarna har lämnat tydliga tecken efter måltiden.


Nu silar kvällssolens ljus in bland träden igen, jag är snart ute ur den mörka granskogen....


Så var jag åter ute i kvällsljuset. Från ljus till mörker och till ljus igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar