tisdag 9 februari 2021

Vi åkte in mot staden när solen tog adjö av dagen...

 Vid 17-tiden igår kväll meddelade sambon att han skulle in till staden på ett snabbt ärende och jag hojtade att "Jag kommer med!". På med jacka, mössa, vantar och vinterskorna och så iväg! Kameran ryckte jag med mig i farten, det såg ut att bli en vacker solnedgång....



Solen färgade himlen orange och vi körde rakt in i allt det vackra. Vägbelysningen hade inte tänts och det var rätt få bilar i farten. Omkring minus 5 grader.




 Hade jag tänkt efter hade jag kunnat knäppa både snyggare och fler foton. Men jag satt bara och kikade runt mig och tyckte det var roligt att se något annat för en gångs skull. Jag väntade inne i bilen medan sambon uträttade sina ärenden (och bilens sidorutor immade igen...). Vi  hade inte åkt in till centrum av staden heller, det blev endast en runda till förorten Stenhaga.

Efter max en kvart över stadsgränsen åkte vi hemåt igen. Det var precis den där kvarten jag behövde igår! Det är konstiga tider i lever i. Att inte få röra sig som man vill, att stanna hemma mera än vanligt.

Väl hemma igen gick jag ut på slätten för att fånga frostdimman som hade börjat dansa mot skogen. Landskapet blev lite smådisigt och trolskt i det sista röda på himlen.

Och skall sanningen fram går det ju ingen nöd på mig trots att jag önskar mig en kvart inne i staden ibland. Bara som omväxling....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar