torsdag 11 februari 2021

Källspromenad i kylan

 Igår kväll fick jag med mig sambon ut på en kvällspromenad. Det var kallt ute. Vi såg endast en människa som var ute och nästan inga bilar syntes till på vägarna. Kylan höll tydligen alla inomhus - alla utom två tokar som ville ut och röra på benen och njuta av en riktigt vacker kvällspromenad. Vi höll tempot uppe på vår vandring längs bilfria vägar. En riktigt härlig kvällspromenad trots en bitande kyla.

Jag försökte mig på mörkerfotografering, men lyckades inte så bra....

... man borde ju kunna hålla kameran stilla för att få till icke-suddiga foton, men i den kylan... nej det blev inga höjdarfoton (får lov att träna på det där tror jag). 

När jag stod precis under vägbelysningen och med alla lysen vid byns daghem, då fick jag äntligen till en vinterbild av den nattsvarta himlen, de rimfrostklädda träden och de vita snöhögarna... Tyvärr var det mulet igår kväll, annars hade jag gått ut på slätten där det inte finns vägbelysning och tittat upp mot stjärnhimlen och önskat mig något....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar