måndag 1 februari 2021

Februari börjar jag med att mumsa i mig fastlagsbulle

 Så är vi inne i februari och dagarna blir allt ljusare. För det är nu man börjar märka att ljuset knaprar in på nattmörkret; vi går mot ljusare tider!

Igår kväll kom sonen hem med en jacka vars dragkedja var trasig. "Den här borde lagas" förklarade han. Och att dragkedjor inte görs tillräckligt hållbara i dagens kläder, det är ju tyvärr ett bekymmer. Men hos oss är det inget slit-och-släng utan här försöker vi hand om våra kläder och lappa och laga. Tyvärr var dragkedjan svårfixad så i morse åkte jag iväg till en syateljé som lovade sy in en ny dragkedja. 


Den första februari bjöd på en vacker soluppgång, så jag snabbknäppte några foton igenom bilrutan när jag åkte iväg. Jag snabbuträttade mina ärenden och så bar det hemåt igen.


Jag tog hemvägen via en av de mindre trafikerade vägarna igenom storskogen. Och oj så vackert det var i skogen med snö i träden och med en klarblå himmel!


Väl hemma igen bryggde jag kaffe - för idag hade jag inhandlat årets första fastlagsbullar. Mums!

Så härmed har vi inlett den nya månaden och den nya veckan med fastlagsbullar. Bullar med mandelmassa så klart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar