söndag 13 december 2020

Tredje advent med luciakaffe i växthuset

 Denna söndag firar vi tredje advent. I morse tände jag det tredje ljuset och jag satt länge vid köksbordet medan jag läste morgontidningen i ljusens sken... Så julmysigt!

Fram på förmiddagen tog jag med mig kaffe i en termos och vandrade bort till växthuset. Vi har nu fått några vita flingor vitt på marken, men man kan ju inte kalla det ett snötäcke....




Förutom termosen tog jag med mig fårskinnet (att sitta på) och en pepparkaka (att mumsa på). Ja, och så två röda juläpplen, ett till mig och ett som får vara kvar till tomten.... Det är allt något visst att sitta ute (fast inne) och njuta av kaffe! I höstas tog jag in några kvistar med vackra höstlöv och för några dagar sedan fick löven plats i växthuset och där lyser de ännu så vackra i allt det gråa! 

En stilla stund för frid och eftertanke. Med kaffe. Det var det som gjorde min Lucia-dag.

Jag önskar er alla en Glad Lucia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar