onsdag 23 december 2020

Dan före dan

 Det är den 23 december och det är dan före dan. Alltså dan före dopparedagen.

Idag är det dagen när vi hemma hos oss paketerar in dom sista julpaketen och det är idag vi tänder ljus på våra anhörigas gravar. Eftersom jag har en bit att åka vill jag gärna tända ljusen tidigt och utan stress. Det är så skönt att inte behöva jäkta iväg på julaftonen, mitt i matlagning och mitt i alla förberedelser. Årets jul kommer att bli annorlunda pga pandemin, men julen är ändå ljusens högtid.


Här plockade jag fram några foton från tidigare år, foton som för mig representerar jul. Årets dan före dan har varit lika gråtung som tidigare dagar, dessutom har det duggregnat hela dagen. Så den blöta snön som låg på marken när jag vaknade den har förstås töat bort under dagen.



Dagens foton från julkrubban vid kyrkan blev gråa och mörka, men vädret det är som det är. Och pandemin som råder, den är som den är den också...

 Men julen kommer och julen blir precis lika bra som vi gör den till!  Jul i våra hjärtan, jul i våra sinnen. Välkommen julen år 2020!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar