fredag 11 december 2020

Julfeeling i staden

 Trots pandemin åkte jag in till staden igår. För mig räckte det med 15 minuter och jag behövde inte  besöka en endaste affär! Nä, jag ville ju endast kolla in staden ljus och dekorationer. Få lite julfeeling. Utrustad med kamera gick jag i stadens centrum (det skulle ha gått snabbare än 15 min, men jag måste vänta vid två övergångsställen...).


Jag knäppte de första fotona när jag väntade vid ett övergångsställe. Ett paketsnöre på väggen vid Rewell Center glittrade så vackert. Och som ni ser var det gråväder, inte helt otippat....



Så sneddade jag över torget för att beundra den ståtliga julgranen med de glittriga bollarna. Föst när jag kom hem och kollade fotona såg jag att de stora bollarna på marken tydligen tänds och släcks med jämna mellanrum. Men visst är det vackert med tre stora ljusbollar!




Slutligen stannade jag vid stadens "Vackraste julfönster", framröstad av Vasa-borna. Ett tivoli i pepparkaksdeg!


Bageri Aroma var den stolta vinnaren i år igen. Grattis Maria och gänget där inne! 

Sedan vandrade jag tillbaka till bilen. Tänk vad några minuter skapar julkänsla! Och tänk att livet fortgår där ute... jag behövde nog en liten tur ut ur min corona-bubbla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar