tisdag 22 december 2020

Julgranen är inne

 För över en vecka sedan hämtade vi hem en gran från skogen, idag fick den komma in i stugvärmen. Årets julgran är kanske inte den vackraste, men den doftar underbart - den doftar jul! Efter att sambon och jag klätt julgranen med de traditionella pynten (de som vi köpt för många år sedan, de som jag övertagit av mina föräldrar och de gamla pynten från sambons mormor och morfar som bott här i huset före oss). Nu är granen klädd och julljusen lyser. Jag gick ut och kikade in genom fönstret för att kolla på härligheten. "Här bor en lycklig familj" tänkte jag ....



Nu strålar julgranen inne hos oss.

Ute vill den gråa dagern inte lätta - här inne får juleljusen lysa! På julaftonen tänder vi alla stearinljusen -  redan nu har julefriden infunnit sig. Nu kan julen infinna sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar