söndag 1 november 2020

November börjar gråmulen och med gula bullar!

 Välkommen november, en ny månad med nya möjligheter!

November är normalt årets gråaste och tristaste månad. Vanliga år, alltså när inte en virus-pandemi ställer till det, då brukar november vara min kulturella månad. Troligtvis inte detta år då av känd anledning. Men det som jag också brukar göra i november det är att tänka positivt. Tänka positivt. Göra positivt. Lägga ut positiva inlägg. Så ja, dags att försöka i år igen!

I fredags när jag veckohandlade hittade jag halloween-bullar i brödhyllorna och snabbt bestämde jag mig för att genast inhandla tre stycken. En bulle fick sambon med sig på gårdagens älgjakt, en slukade sonen när han kom via igår kväll efter en del jobb och den sista den tog jag till dagens kaffestund. Mums!


Som sagt. Hemma hos oss har vi små nöjen numera. Men bullarna var goda (fyllda med röd sylt som "sprutade" mellan fingrarna när man tog den första mumsbiten...) och eftersom det är sällan vi köper kaffebröd var det roligt med något nytt. Vi som inte firar halloween, vi som firar Allhelgona....

Nu kör vi november! Den första november börjar behagligt varm med hela 9 plus! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar