fredag 6 november 2020

Varmt på en fredag

 Förutom att vi här i Finland firar Svenska dagen idag så har vi nästan värmerekord för november. Alltså nästan. Just nu är det + 11 grader där ute i skuggan här hos oss! Behagliga temperaturer för att vara så här sent på året! 

Igår eftermiddag (mot kväll) åkte vi ut till vårt sommarparadis. Molnen hade nästan skingrats, men vinden rev i från väster. Vi ville kolla om det var högvatten och visst var vattenytan lite högre än normalt, men inte så mycket. Efter alla lågtryck är ett högtryck är på väg in och det kommer säkert att suga ut fjärdens vatten...

Denna fredag har jag inget speciellt på agendan, livet fortgår med vanliga sysslor. Idag har jag veckohandlat mat och städat bort massor av rödlökar och flera fat med trattkantareller som legat på tork här inne.Det är lycka att vara välförsedd med mat både i torkad och fryst form här hemma (vi fyllde frysen med älgkött i går kväll). Nu borde jag städa här inne i huset innan jag tar itu med bullabakandet... En långpromenad i det ljuvliga höstvädret skulle sitta fint, men det blir kanske fram emot kvällskvisten. För här skall följas med det amerikanska presidentvalsthrillern också (och det tar ju tid detta år)!

Hoppas ni alla har en lika varm och fin Svenska Dagen som jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar