måndag 2 november 2020

Denna novembervecka börjar med höststorm

Det är måndag och det är  höststorm med ösregn.... något positivt med det? 

Njää... det får bli som man gör det!

Idag stormar det sydliga vindar och till kvällen utlovas nästan sommartemperaturer. Stormbyar från söder känns lite mindre just här hos oss, men tittar jag ut slår regnet ändå hårt mot ett av våra köksfönster. 

Där ute är naturen svart och grå, möjligen en nyans av brunt. Stormen kommer att öka under eftermiddagen och regnet ... det lär inte avta i första taget. Jag blev helvåt när jag skull ta ett foto, efter att enbart varit några få minuter där ute...  Ni skall veta att fotot tog jag mitt på ljusa dagen kl 12:30....

Det är skymning hela dagen.... ack du mörka november! 

Fotot ovan knäppte jag igår kväll, då var det alldeles svart där ute. Inne i stugan hade vi det varmt och skönt i ljusens (och tv:s) sken. 

Nu kom jag ändå på något positivt att skriva om! Ni ser det grå skåpet inne i skogen på fotot ovan, det är ett elskåp. För någon vecka sedan jobbades det här längs vår väg. Grävmaskiner, elkablar, stenbumlingar som fraktades bort och lastbilar som kom med sand... och sedan kom el-killarna med sina skruvmejslar... Efter allt jobb har vi numera el-kablarna nergrävda i jorden! Det ni! Nu kan höststormarna ryta bäst dom vill - nästan! Nu kanske vi får behålla el:en om träden faller som slagna hjältar i skogen över gamla el-ledningar... Jo, det får vara dagens positiva tanke. 

Tack, el-bolaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar