tisdag 3 november 2020

Efter regn kommer sol!

 Om vi hade busväder under gårdagen så har vi haft soligt och nästan vindfritt idag. En riktigt vacker dag, men det var tyvärr så vått och klottigt där ute i naturen....


Idag åkte vi ut för att kolla på vad vädret hade ställt till med under gårdagen. Nej, speciellt många träd hade inte blåst ned, det var inte alls som när Aila-stormen härjade tidigare denna höst. 


Men översvämningar på åkrar och ängar... det var vått överallt! Så här mycket vatten, så här eländiga översvämningar, har jag då aldrig sett förut under hösten! Nu fick man verkligen testa att gummistövlarna höll tätt!

Men det var ändå härligt när solen ville visa sig. Det var riktigt skönt att kunna gå ute och det var riktigt varmt.

En hel del roliga svampar stötte jag på i skogen.


Och jo, naturligtvis hittade jag trattkantareller, detta svampår! Jag hade tack och lov en plastpåse i fickan, så en hel del svamp fick följa med mig hem!

Dagens positiva var förstås att solen ville visa sig - det var så länge sedan sist! 👍😎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar