söndag 22 november 2020

En blek novembersol

 Söndagen bjöd på en blek novembersol. Solen kommer sig inte så högt upp på himlen så här i slutet av  året. Men soligt väder det var det och ut i det friska vädret kom jag mig!

Dessutom bjöd söndagen på halt väglag. En fast isskorpa hade lagt sig längs min promenadväg. Jojo, nu börjas det. Vinterväglaget. Isen. Halkan.Vilken tur att jag hade tagit på mig skorna med isdubbarna!

På stigen som går ute mellan åkertegarna hade is bildats i vattenpölarna. Och många pölar var det efter dagar med regn och åter regn denna höst. Här en pöl med ett spännande mönster.


Solen stod så lågt på himlen, men den flödade i alla fall. Någon nämnvärd värme var det inte heller.... fast vad kan man begära av en eftermiddag i november?

Det vari alla fall skönt med den raska promenaden ute denna molnfria söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar