onsdag 25 november 2020

Ett litet leende

 Tänk vad ett leende ansikte ändå kan förgylla en hel dag! 

Denna onsdag är gråmulen med snöblandat regn. Sura och förbittrade Trump-miner på tv-skärmen och suckande och beklagande pandemi-nyheter i radion. Hala vägar och en bil som krånglar. En vanlig vardag som gör sitt bästa för att vara småtråkig... Eller....

Ett lite leende! Tänk vad ett lite leende kan göra under!

Vi är ju vad vi tänker, lite så tänker jag. Tänker vi positivt, då kommer ofta leendet fram av sig självt!

När jag går för att handla säger jag ofta något trevligt till kassörskan som gärna skiner upp där bakom sitt plexiglas och ansiktsmask. Eller när sambon kommer in svettig och hungrig efter en heldag ute, då gäller det att ha ett leende i beredskap. Ett leende gör så gott åt både den som ler och den som får ett leende emot sig....

* Träffar du någon utan ett leende, ge hen ditt!

* Leendet är det kortaste avståndet mellan två människor.

* Ett leende sker i ögonblicket, men minnet av det kan finnas kvar en livstid.

* .... sedan avbröt hon mig med sitt underbara leende... (Thomas Ledin)

                                             Ha en leende fin onsdag alla som kikar in hos mig! 😃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar