onsdag 1 juli 2020

Idag träder vi in i juli månad, välkommen säger jag!

Idag upptäckte jag att det redan blivit juli, 
en ny sommarmånad och den ultimata semestermånaden. 
Välkommen juli, och nu vill jag drömma om en fin juli månad!
För två år sedan åkte vi de första dagarna i juli till Texas, USA och för ett år sedan
åkte vi till norra Sverige, men i år kommer vi att stanna inom landets gränser.
Med denna pandemi som sträckt ut sina tentakler över hela värden
då känns det helt rätt och helt tryggt att stanna hemmavid.
Här i våra nejder har inte ett nytt covid-19-fall inrapporterats på över en månad, 
så just här hos oss är det ingen pandemi 
(men helt klart vi är oroliga för resten av världen...)


Juli månad får i år bli en hemmamånad.
Ni vet Borta bra men hemma bäst!- månad.
Jag får vandra runt i näromgivningen, kanske åka ut i naturen lite längre bort,
gosa in mig här hemma eller njuta eget villaliv ute vid havsfjärden, 
fixa till något ätbart av hemodlat
och bara njuta av den vackraste sommaren runt hörnet....
Välkommen juli, må du bli en underbar månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar