måndag 27 juli 2020

Juli har bjudit på massor av moln

Egentligen har vi väl haft ett typiskt sommarväder, men
frågar ni mig tycker jag ändå att juli månad har varit rätt regnig
och rätt kylig. Hela förra veckan bjöd på regnskurar och det var ju
ingen direkt sommarvärme... Men så fram emot lördagseftermiddag/kväll
då började molnen skingras och vi bestämde oss för att åka ut till
vårt sommarparadis. Och visst tittade solen fram när vi parkerade
bilen nere vid vår lilla vik!



Regnmolnen gav äntligen vika för lättare moln - och lite sol.


Tänk vad lite blå himmel gör susen!
Här fotade jag himlen och de vita molnen 
som speglade sig i vattnet. 


Uppe på landbacken lyste det också blått - blåklocksblått!
Jag begav mig genast ut i skogen för att plocka blåbär medan sambon
skulle börja elda både i kaminen inne i villan och i bastun.




När jag kom från skogen var jag både svettig och törstig.
Och tack och lov var bastun varm och det blev ett av sommarens
skönaste bastubad! Där ute började solen göra sig redo för att tacka för sig...



Vackra moln, i olika lager, låg över landbacken i nordost.




Jag älskar dessa vackra kvällar när molnen driver vidare bort i horisonten!



Innan jag gick från bastun upp mot villan stannade jag en 
stund nere vid stranden och beundrade skådespelet med de vackra molnen..



När solen tackade för sig, tackade jag också för mig och gick in till lite
kvällsmat inne i en varm och skön villa.


Söndagsmorgonen randades utan ett moln på himlen och äntligen
hade sommarvärmen kommit tillbaka! Jag satt ute på bastutrappan och
drack mitt morgonkaffe. Jag tittade ut över havsfjärden, kollade in svalorna
som gjorde vackra flygkonster ovan vattenytan. Ibland hörde jag när fiskarna
plaskade i vattnet och jag kollade in sländorna som kom flygande som 
helikoptrar i morgonsolen. Det är en njutning dessa soliga mornar ute
på trappen! Bara jag, naturen och kaffet....
Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar