lördag 11 juli 2020

En vacker afton

På torsdagskvällen tornade åskmolnen upp sig, men igår kväll (fredag)
då bjöds vi på en underbar kväll. Vi eldade bastun ute vid
vårt sommarparadis och njöt av sommarfriden. 
Den som infinner sig när vinden mojnar, solen sänker sig bakom
skogstopparna och himlen färgar fjärdens vatten i en blå och röd ton.



Klockan var omkring 23 och bastun var varm.


Tidigare på kvällen hade jag klippt häcken nere vid stranden och
sambon hade spikat på nya bryggan. 


Ute på fjärden simmade svanparet och när jag zoomade in med kameran såg jag 
till min stora glädje tre extra huvuden som följde med på färden. 
Vi som hade trott att svanparet inte
hade fått några ungar denna sommar, men där hade vi tydligen fel!
  

Efter bastun spejade jag ut över havsfjärden igen. 
Nära stranden var vattnet nästan som
en  spel, men där lägre ut krusades vattnet....


.... det bildades som en vit rand i vattnet mellan vattenströmmarna....
Och mot norr tornade en mörk molnbank upp sig, men den försvann 
under natten, troligen drev den ytterligare norröver...
 

 Sommarnätter är vackra
(men lite kallare än vanligt just nu).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar