torsdag 30 april 2015

Glad Valborg!

I dag firar vi Valborg.
Det är dags att ta adjö av april och sikta in sig på den
verkliga vårmånaden maj. Här hos oss har vi soligt och
vackert väder denna sista april.


Jag vill önska er alla en Trevlig Valborg!
Eller Glada Vappen! som dom säger i södra delarna av landet.
När jag bodde och jobbade i Helsingfors firades sista april
med pompa och ståt (champagne i Kaisaniemiparken eller allmänt
skrål och serpentiner inne i centrum - jag brukade aldrig delta i någotdera).
Men just orden "Glada Vappen!" det hördes hela dagen även på jobbet.
Här uppe i Österbotten och ute på landet firar vi mera återhållsamt.
Vi liksom bara njuter och kisar mot solen.
Snart sommar....


4 kommentarer:

  1. Kisa mot solen kan jag inte göra för den är totalt gömd bakom molnen. Jag önskar dig med en fin Valborgsmässohelg.

    SvaraRadera
  2. Precis.. inte behöver man skråla o leva till för att april är slut, haha.. Men glada vappen till dej.

    SvaraRadera
  3. Ha en trevlig kväll.
    Saknar mjöd och struvor.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera