onsdag 1 april 2015

En glad väntan på våren

"April, april du dumma sill
jag kan narra dig vad jag vill!"
Så var det dags för aprilskämtens dag åter igen.
I morse lusläste jag lokaltidningen för att hitta dagens
skämt. Det var ju inte så svårt att se vad som var dagens
mest dråpliga nyhet... och så gick jag över till datorn och
läste skämt på FB och bloggar och nyhetsflödet på nätet.
Det gäller att inte gå på något skämt, liksom....


Jag tänker inte narras ett enda dugg, så ni får slappna av!
I dag hittade jag en påse med påskkorn, som borde ha såtts 
för flera dagar sedan. Nu skall jag ändå peta ner fröna i jorden
och hoppas vi får grönt på bordet efter påsk istället.
Visst är det världens gulligaste fröpåse?
"Vi önskar en glad väntan på våren".


När jag nu ändå grävde i en låda hittade jag förutom fröpåsen
också en påse med gulliga fjädrar. De borde limmas på
äggskal eller fästas vid björkris. Okej, lite ris
får jag väl lov att plocka in.....


Tänk så mycket man påskpysslade förr i tiden. Och så
roligt det var att narras, aprilskämten haglade.
Men numera äter man påskgodis och är 
helt lycklig med det!
Glad 1:a april!

1 kommentar:

  1. Glansen kring påskfirandet har blivit mindre och mindre. Tror nästan att Halloween har tagit över det mesta. I varje fall så är det gott om häxor och andra monster då. Lite synd, för påsken är en mysig förberedelse inför våren. Jag önskar dig en Glad påsk.

    SvaraRadera