tisdag 7 april 2015

Yoghurt i växthuset

Tänk, i dag fick vi en vacker vårdag!
Över 10 grader i skuggan och ohhhh! så mycket varmare
i solgasset. En riktigt härlig vårdag.
Jag tog med mig ett mellanmål (en yoghurt) och några
 tidningar och satte mig i växthuset och bara njöt av värmen. 



Jag läste goda matrecept för granola, shrub och pizza.....
fast jag nöjde mig med en yoghurt....


I mitt lilla växthus har jag massor av prylar så här års.
Och så har jag en stol just med tanke på dessa fina vårdagar.
Här kan jag sitta bland gamla jordsäckar, tomma krukor, vattentunnor
och allsköns bråte som vi förvarat här under vintern.


Snart dags för vårstädning i växthuset.
 Men inte ännu!


2 kommentarer:

  1. Så mysigt att kunna sitta i växthuset och njuta.

    SvaraRadera
  2. Så skönt att kunna sitta där och 'skrota' och tänka på bättre tider. Ja vad som komma skall till sommaren.
    Sen tänka ska jag börja idag eller i morgon med vårstädningen eller kanske . . . . . .
    Man gör precis det som man känner för, ja en liten fika först, hihi . . .

    Kram/ Eva

    SvaraRadera