tisdag 21 april 2015

Vårspaning

I går gick jag ut på vårspaning.
Efter en massa datastrul behövdes det frisk luft kände jag.
Och det där med datastrulet, det satt på stolen (inte
datorns fel den här gången heller...). 


I flera dagar har jag gått och väntat på att mina blåsippor,
som växer inne i syrenbuskarna, skulle veckla ut sina vackra blå.
Redan i söndags var det dags, och i går lyste dom så
härligt blå i vårsolen.


Fågelkvitter. Morgon. Middag, Kväll.
Bofinken var inte alls rädd när jag gick förbi "hans" buske.


I går var det också väldans fart i myrstacken.
När jag petade i stacken med ett strå blev
det rena rama kalabaliken.


Och till slut snödropparna nere vid växthuset.
De har blommat i över en månad nu och eftersom vi
haft så kyligt väder lyser dom ännu vita.

1 kommentar:

  1. Älskade blåsippan, och älskade våren !!
    Underbara vårbilder.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera