onsdag 15 april 2015

Dagens promenadväder

Jag försöker dagligen promenera några kilometer.
Men igår backade jag ur, det var blött och dåligt väder.
Idag däremot har solen tittat fram allt emellanåt och jag beslöt
att slita mig från datajobbet och gå ut en sväng.



I en gammal fågelholk som satt på snedden uppe i en hög tall
tittade en gråsparv nyfiket på mig där jag gick.
Titt-ut på dig!


Det var rätt skönt vårväder, med en sol som kikade fram 
mellan molnen. (Länge sedan jag fotat moln
tänkte jag.....)


Nu är det fågelkvitter överallt. I den här björken
satt en gulsparv. Den ser ut att sakna huvud...
men tydligen vände den just på sig när jag knäppte...


Ute på slätten såg det ut som dimma. Efter en kall natt värmde solen den mörka
myllan och ånga steg upp när jag tittade mot solen.


Det ångade om åkrarna.
Efter några minuter var köldmolnen borta.


Nära skogen låg lite snö ännu kvar i fjolårsgräset.


Jag gick i skogen längs en skogsväg/häststig och när jag
kom ut på slätten igen hade de mörka molnen tagit herraväldet.


Men bara nästan. 
För solen fanns ju där bakom.
Nu när jag åter är hemma, har druckit en kopp kaffe
och sitter framför datorn, då lyser solen upp världen igen.

2 kommentarer:

  1. Vilken tur du hade att fågeln kikade ut precis när du kom. Det är ganska skönt att promenera i dåligt väder också...har jag märkt...nu när Santos är här. Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Hade ni ingen snö idag ? Molnen var nog samma som här fast vi hade mera sol ,kram Nette

    SvaraRadera