lördag 25 april 2015

Blått långfinger

I dag är jag förnäm och spretar med fingrarna.
Ja, åtminstone högerhandens långfinger får lov att vara lite spretigt.
Fingret är dessutom helt blått, det spänner och värker.
Den mesta svullnaden har faktiskt gått ner, men blånaden består.


Vad har hon gjort?
Jo, det vanliga.
Jag har arbetat ute på vedbacken.
Ett enda tungt vedträ som kom neddimpande på mitt långfinger
och så..... var det roliga slut....
Det är inte behagligt om fingret måste användas, 
speciellt fingertoppen är känslig.
Nu tror jag att nageln klarar sig, för jag höll visst handflatan uppåt....


Så det kan gå!
Fast - gör man inget, händer inget.
Jag har jobbat med vänsterhanden idag,
 och det är lite bak och fram för mig som är högerhänt.
Nu i kväll tycker jag faktiskt att fingret har tappat en del
av den blå färgen. 
Ser lite grönt ut numera.


5 kommentarer:

  1. Nej hu va tråkigt och så fort det kan hända!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Ser ut som att du jobbat på egen hand.....
    =)
    Hoppas tt det ger med sig det blåa och det onda.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Äsch ,vilken otur ,ser inte bra ut ,,kramen Nette

    SvaraRadera
  4. Nu kommer du att vara en liten 'Smurf-gumma' i någon vecka, *fniss*
    Önskar god bättring med blå lång finger . . . .
    kram/ Eva

    SvaraRadera
  5. Det där ser inte roligt ut. Tur ändå att nageln klarade sig. Tack för din kommentar på mitt förra inlägg. Kram

    SvaraRadera