onsdag 21 maj 2014

Snabba ryck

Ibland vill man hinna med massor. Mer än massor. 
Och det är vad jag försöker med i dessa dagar. Vi har sommarvärme och
man vill ju vara utomhus och jobba men det finns alltid inomhusjobb som också borde
bli gjort. Nu ligger jag lite efter i min tidsplanering, om man säger så. Men kanske jag 
lyckas bättre nästa vecka....för just nu vill jag hinna med allt....


Precis som jag,  vill sommaren alltför mycket.... liljekonvaljerna står
snart i blom. I min barndom brukade vi plocka liljekonvaljer till midsommar....
Pust i värmen....


2 kommentarer:

  1. Ja det är en tid som mycket ska göras, tyvärr känner jag igen det, men bara man inte glömmer att leva där i mellan. Ja snart står konvaljerna i blom det har jag sett redan på flera ställen, men plockat har jag inte 'hunnit med'. Där var ordet, man måste prioritera vad som är viktigast för en själv.
    Som barn plockade vi liljekonvaljer till skolavslutningen, då pyntade vi bänkarna med de vackraste blommor som vi gillade mest. Liljekonvaljen vann !
    Njut och må väl/ Eva

    SvaraRadera
  2. Åååå härliga liljekonvaljen, den är en morsdagsblomma här,
    eftersom det är morsdag på söndag.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera