tisdag 13 maj 2014

Gullvivor

I går kväll innan dimman drog in från havet, hade vi soligt och 
vackert väder. Jag klippte mina rosor, för igår bestämde jag att 
nu har träden mössöron (det är ju då rosorna skall klippas) och så rensade
jag jordgubbslandet. Härligt att få det gjort. Nåja, idag har dimman försvunnit
men det molniga vädret fortsätter. Vi har inte fått regn sedan i lördags, men det är 
ju ingen riktig vårvärme....


I morse gick jag över till en av våra grannar. Hos henne blommar gullvivorna.
Det har lyst vackert gult i hela hennes trädgård i flera veckor....



Grannen lovade mig några plantor och jag är så tacksam.
För gula gulliga gullvivor älskar man på våren!

5 kommentarer:

  1. Gullvivor ger verkligen vårkänslor.

    SvaraRadera
  2. Gullvivor är ju det bästa med vårtiden ,,bra grannar ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Bra med grannar som delar med sig av plantor,
    så ska det allt vara.

    Ha en trevlig dag, Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Gullvivan är ju vår landskapsblomma...och jag älskar den verkligen!! Här är den lite mer odresserad, växer lite varstans i trädgården, men det gör inget, man får klippa runt omkring nu på våren.
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Gillar också Gullvivor , dom lyser upp så vackert :) Ha det så bra // Anita :)

    SvaraRadera