måndag 12 maj 2014

Ibland vill man....

Ibland vill man att något skall hända. Man riktigt längtar till det där
positiva och livgivande. Det som ger hopp och gnistan för en bra dag.
För det har varit en seg dag idag. En måndag som inte har velat sig riktigt. Jag har
hoppats på att något roligt, något värdefullt, något kraftfullt skall hända..


En liten gnista av glädje fick jag när ögonen föll på boken "Vilda djurungar". Det är en
fin liten bok som sonen fick i stipendium när han gick ut första klass. Jag kommer 
ihåg hur glad och förvånad jag blev när hans namn ropades upp. Och jag 
minns en blyg liten pojke som stolt och självsäkert gick fram i den stora festsalen
för att hämta sitt stipendium ur rektorns hand. Nu är det många år sedan han
fick boken, men när mina ögon fastnade på pärmen och jag läste "för framsteg i
skolarbetet", då var ögonblicket där som jag väntat på hela dagen.
Det var då dagens värdefullaste ögonblick förgyllde min dag.

1 kommentar:

  1. Härligt minne du har av den boken.
    Ibland får man något i sin hand som påminner och man blir så glad i kroppen.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera