tisdag 6 maj 2014

I dag har vi trevligt besök av en oväntad gäst....

I morse fick jag mig ett gott skratt.
Någon, kanske någon av våra grannar, har numera en förrymd kanin.
För vi har en extra kanin, en svart en, här på vår gård. Den har sökt sig till våra
kaninburar och skuttar lyckligt kring här på gården. Kikar in på våra kaniner
och vill ha sällskap. Men så kom ankorna ut.... Vad är nu detta?, tycktes ankorna undra.
Både den svarta kaninen och de vita ankorna blev lika förskräckta. Men också 
nyfikna. Stor cirkus på vår gård för tillfället.....


Annars fortskrider våren i ett lite lugnare tempo. Den riktigt sköna
vårvärmen har kommit av sig, för trots att vi har soligt och fint väder har
den sköna värmen inte kommit tillbaka. Härligt med +8 grader, men nätterna är
ännu frostigt kalla. Ute i naturen blommar sälgen. Trädens löv ligger i startgroparna
och på soliga platser har både hägg och björk vecklat ut sina löv.



Härliga våren. Idag skall jag ta med mig kameran ut i naturen.
Det är flera dagar sedan jag tog några bilder, så det är kanske dags...

5 kommentarer:

  1. Kikar in för en vårhälsning ♥
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Kul med kaninen. Det är väl vårkänslorna som pockar på. Hoppas ägaren dyker upp. Fina videbilder!
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  3. Kan du inte servera oss några roliga foton på dina ankor och kaninen ???

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Rolig läsning och kaninen och ankorna. Kul!

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder och jag förstår att det blev cirkus där ett tag :) Kramar // Anita

    SvaraRadera