onsdag 14 maj 2014

Från Paris

I går hämtade jag sambon från flyget, han har varit några dagar i Paris.
Paris! Visst låter det härligt med våren i Paris! Nåväl han var ju på
jobbresa så han såg ju inte så mycket av det vårliga Paris, men 
lite eiffeltorn och triumfbågar hann han med. Fast det regnade....
så jag behöver inte vara alltför avundsjuk....


Jag får sluka lite turistbroschyrer och mumsa i mig lite Paris-kex
och låtsas att jag är i Paris....


Och dessutom luktar hela huset av de två ostarna som sambon kom hem med.
Camemberten var svettig och den andra osten var en grönmögelost.
Skall smaka gott med lite ostar till kvällen....


3 kommentarer:

  1. Kan tänka mej att Paris skulle va nått att se.. mitt barnbarn Linnea hon bara talar om Paris,,dit ska hon , säger hon.Häftigt med kex o ostar...ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Så härligt och vilken lyx att få så där direktimporterat...hihi..fint!!
    Ha det bäst vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Osten ser härlig ut! Franska ostar är toppen, fast de svenska är inte heller så dumma. Jag kan köpa Västerbottenost här i en affär i Wales. Det är lyx! Våren egen cheddar kan också vara god om den är lagrad tillräckligt länge. Ja, jag älskar ost! Paris är okej.

    SvaraRadera