måndag 19 maj 2014

Lite sommarvärme

Vad är skönare än att få nosa på lite sommarvärme så här i mitten av maj?
I morse var det 20 grader när jag steg upp. Utomhus alltså. 
Härligt att äntligen få slänga lager-på-lager kläder. Och härligt när man
inte längre behöver sockar utan kan tassa kring barfota.



Det grönskar och blommar där ute.
I går kväll sådde jag mitt grönsaksland, det blev större än vanligt.
Dill, persilja, morötter, rödbetor, bönor, mangold, lök, sockerärter,
frilandsgurkor, pumpa, kålrot och prydnadspumpor. Och så lite 
sommarblommor förstås. 

4 kommentarer:

  1. Vi har haft en mycket blöt helg, men idag skiner solen, så det blir nog trädgårdslandet med för min del. Jag sår inte så mycket grönsaker som du, utan håller mig mest till kryddväxter.

    SvaraRadera
  2. Ja nu är värmen här..Riktigt sommavärme idag! nu har vi +27 iskuggan.Gräs o allt växer så det knakar.

    SvaraRadera
  3. Ja men visst fick man lite försmak av sommaren nu i helgen som var?! Och även om jag jobbade så njöt jag, man blir på så mycket bättre humör när solen skiner. Idag har det kommit ett mjukt och stilla regn, riktigt behagligt det också, bara det blir sol igen...
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ja oj så härligt varmt det var idag! Jag hörde folk klaga på värmen ;o)
    Själv hann jag bara vistas ute en stund innan regn och åska uppenbarade sig.
    Här lär det inte bli något trädgårdsland annat än örter och blommor.
    Ha en fin vecka! ♥

    SvaraRadera