måndag 30 december 2013

Under kristallkronan

Dagarna rullar på. 
I dag har vi en helt vanlig måndag. En vardag.
Fast inte vilken som helst, utan årets sista måndag.
Så här på förmiddagen någon plusgrad och ännu lite mulet,
men jag tror det kan bli solsken till eftermiddagen, det känns så.
Efter gårdagens vindar är vägarna torra. Gräsmattan lyser grön.


Årets sista söndag tillbringade vi hos sambons syster M.
Där satt vi under den stora kristallkronan och pratade och försökte
smälta all den goda maten. För det blev ännu en dag med mycket god mat.



Ja, ni kan ju se själva! Inte behövde vi gå svältfödda från det matbordet.
Jag kan ju avslöja att till efterrätt blev det cheesecake med både vit och mörk
choklad dekorerad med passionsfrukt och en maffig chokladtårta tillsammans
med kaffet. De maffiga tårtorna lyckades jag inte få med på bild,
jag var tydligen allt för glupsk.... Förstå att jag känner mig mätt ännu i dag....
(Kan avslöjas att jag gick ut på en långpromenad före maten,
men den var nog inte tillräckligt lång).


Låt ljusen brinna och kristallerna glittra på en av årets sista dagar!

Hela världen är full av underverk,
men vi är så vana vid dem
att vi kallar dem för vardagsting.
-H C Andersen-

4 kommentarer:

  1. Åh vilken fin ljuskrona .Läste också ditt fina inlägg om året som gick ,hoppas ni har det bra ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Goaste GOTT NYTT ÅR till dig.

    Kram Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen gott ut!!

    Oooo en sån vacker kristallkrona :)

    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!

    Stor nyårskram från Lollo

    SvaraRadera
  4. Tittar in så här på årets sista timmar och önskar dej ett riktigt bra slut på 2013 och ett Gott Nytt År!!
    Kram kram

    SvaraRadera