tisdag 17 december 2013

En stilla morgon

Efter nattens regn och stundtals hårda blåst
vaknade jag till en lugn och fin dag. Nu fram emot
11-snåret börjar dagen äntligen ljusna (solen gick upp 10:09 idag).
Hemma hos mig är det stillhet som råder denna morgon. Efter 
en kopp te med smörgås och morgontidningen har jag så
smått börjat på det här med julstädningen. Det blir nog ingen
omvälvande historia detta år, det blir väl bara att damma av 
det översta lagret. Julen lär komma ändå. 


Nattens regn knaprade bort en hel del is och snö. Gräsmattan lyser ställvis grön
nu på morgonen. Kollar man väderleksrapporten utlovas inte många 
minusgrader, så få se om vi får en grön jul detta år. 
Fast jag tycker ju om grönt, så det går bra det också.


Jag får helt enkelt pryda hemmet med vitt i stället.
Grönt ute och vitt inne. 


I fönstret hänger mina ståtliga vita hjortar.
Nej, inte blir hemmet städat om jag sitter framför datorn, 
dags att kavla upp ärmarna....

1 kommentar:

  1. oj skitt där träffade du rätt..inget blir gjort att sitta här, men visst är det kul också o timmarna flyger iväg då man skulle ha fått nått annat gjort.. fina hjortar du har! kramar

    SvaraRadera