torsdag 5 december 2013

Det snöar!

I dag faller snön. 
Sakta började de första snöflingorna dala
ner mot maken redan vid 9:30-tiden på förmiddagen.
Och ännu dalar vitt från skyn. Det blir en sådan 
där dag när det aldrig blir ljust.


Det är ju december och då vill jag ha snö. 
Nu hoppas jag att vi får behålla snön den här gången.
Jag vill inte ha fler dagar med massor av plusgrader, i alla fall
inte på ett tag. För jag är hjärtligt less på dessa ishala vägar.
Nä nu vill jag ha julsnö som stannar!


Förra året vid den här tiden besökte jag först Köpenhamn och sedan
Stockholm. Det blev ett år med mycket storstads-julförberedelser.
I år är jag bara hemma och njuter av lugnet på landet.
Jag njuter av lugnet och av snön.


Ha en fin torsdag alla ni som kikar in!

1 kommentar:

  1. Tack detsamma om en trevlig dag.
    Ska stryka nån gardin trasa å ta ned sommargardinerna i
    vardagsrummet.
    Men opp kommer inga julgardiner,
    bara för årstiden vintergardiner.

    Här har det snöat liiite i natt.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera