tisdag 3 december 2013

Ankomst

Advent betyder ju ankomst.
Att vänta. 
Men på vad?
Väntar vi på att bli sedda?
Väntar vi å trygghet?
På hopp? 
Eller på att stressen skall vara över?


Förr väntade man på Herrens ankomst.
Att jesusbarnet skulle födas. En hyllning till honom.
En hyllning till den förstfödde. 
En anledning till högtid.
Men hur är det idag?
Vi kanske bara skulle behöva stanna upp.
Och känna efter en stund.
Om vi törs....

You can´t start
building 
a new tomorrow,
if you wait until
tomorrow 
to start building.

3 kommentarer:

  1. Ibland längtar jag att julen ska vara över så jag får bäörja längta efter vårens ankomst,
    d ä något d !!!
    Inte mycket till julkänsla ännu stormarna avlöser varann och det är blixthalka ute...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Nu när jag läser missade inlägg här hos dig undrar jag vad jag har sysslat med när du har hunnit med så mycket. Jag missade också Stundars, men du har haft pysselträff och hunnit med julmarknad annanstans. Stormar gillar inte jag heller. Min önskan inför jul är nog att stanna upp och känna lugn och ro. ♥

    SvaraRadera
  3. Jo man skulle nog stanna upp lite då och då , man gör det alltför sällan . Kram på dig

    SvaraRadera