torsdag 12 december 2013

Den friska vinden ute på landet

Ännu en alldeles för varm dag.
 Ja, för idag har vi ännu en plus-dag (+4 grader)
och all snö smälter bort. Ute på åkrarna tittar den svarta jorden fram
och de små vägarna är alldeles glashala, med ett och annat sandkorn (om
de nu inte blåst bort). Det är inte roligt att bo på landet när vägen är 
isväg med vatten ovanpå. Inte roligt att bo långt från stadens
isfria och sandade vägar....


Fast jag vill ju bo på landet. Jag vill bo nära naturen (med eller utan
blankis på vägarna) och jag vill känna den friska vinden som rufsar om i håret.
Då får jag ta isen. Då får jag bara hålla humöret uppe och skrinna ut till sandhögen
och försöka sanda gårdsplanen och backen upp till stora vägen.
(Bara jag inte druttar på ändan igen... det värker ännu i ena knäet och ännu
syns fläskläppen sedan förra gången vi hade värmegrader)...


Här sitter jag och klagar...
Klagar gör jag egentligen inte, jag bara konstaterar fakta.
För egentligen är jag på jättefint humör. Jag har nämligen gett mig själv julledigt
från och med nu. Här har jag en racka med lediga dagar då jag kan pyssla på här
hemma. Sköta om sambons vackra blommor (sjuklingen har fått en del fina 
blomster) och ta tag i dagen för att se vad den har att erbjuda.


I dag vill jag tacka Dig som brukar kika in till min blogg.
Jag vill också tacka för alla fina kommentarer. Ni förgyller min dag!
Jag önskar Dig en fin tolfte-decemberdag.
En liten hälsning till Dig från lugnet på landet och från lilla mig. 


Sköt om Dig! Ta hand om Dig!
Ha en värdefull dag!

4 kommentarer:

  1. tack detsamma till dej..Ja fy Fabian för all is..vägarna är så hala.och hela gårdsplan också.. Nu sitter jag här ensam ..bara med äldsta dotterns hund, Ines..Hon är till Ikea.Gubben o Leif är till Kauhajoki på endags utfärd..ÖK har ordnat det..Och jag ha gjort lite julkort, det är ju sista dagen imorgon för det billigare priset.

    SvaraRadera
  2. Tack för de fina orden! Vilken lycka att få ta sig ledigt den här tiden på året. Efter i morgon lättar det litet för mig, men ledigt blir det nog inte förrän efter en dryg vecka.
    Jag tänkte just på det där med plusgrader nu och att vi hade så vintervitt för några dagar sedan. Men vi får väl ta vädret med en nypa salt. huvudsaken vi får vara med! ♥

    SvaraRadera
  3. Så vacker blomma .ja halt är det nog men i byn var det barmark här i skogen får vi nog dras med isen .kram nette

    SvaraRadera
  4. Härligt och vackert!
    Ha en fin tredje advent helg och gå försiktigt ♥
    Kram Lollo


    SvaraRadera