onsdag 18 december 2013

I dag skall jag hämta julgran

I går bestämde jag mig för att leta julgran. 
Redan i somras hade vi sett ut en gran som vi skulle ha 
till julen. Inte långt från villan, nere vid stranden fanns den.
Men det hala väglaget har gjort att jag skippat tanken att åka
längs hala skogsvägar. Jag bestämde att söka en gran närmare
hemmet istället. Nu hittade jag en som jag bestämde får duga, dessutom
växer den ju i egen skog. I dag blir det jag som går ut med sågen!


Varje dag har sambon frågat om jag har hämtat en julgran.
Han ligger ju på sjukhuset så han kan inte ordna med granen i år.
Grandoft och julen hör ihop. När granen är inne då vet man att julen är här.


Som jag skrev i går har snön regnat bort här hos oss. 
Sparkstöttingen får stå ute och vänta på mera snö och is. 


Nere vid bäcken rinner vattnet, ingen is här inte.


Inne i växthuset blommar en av mina sommarnejlikor.
Hösten har varit varm och solen har tittat fram då och då och
värmt upp luften inne i växthuset. 


Nu skall jag fortsätta julförberedelserna här hemma. Jag skall 
hämta granen och åka in till sjukhuset för att hälsa på sambon.
Ha en bra dag alla ni som tittar in!
Ta ingen julstress - njut av stunden istället!

2 kommentarer:

  1. Och...nu får jag nog skämmas lite...första året med konstgjord gran här!! Men vi har ingen egen skog, fast det växer granar vid husknuten, och nu är jag så trött på alla dåliga granar vi köpt genom åren, så jag ska försöka med konstgjord...Men som du skriver, doften...då är det jul!!
    Å vilken fin spark du har sen!! Det är något jag skulle vilja ha, en riktig rejäl spark. Men här är det sällan sånt före i bygatorna att den skulle gå att använda.
    Men hur är det med sambon?? Han kommer väl hem över jul iallafall??
    Varm kram till dej vännen!!

    SvaraRadera
  2. Vi har samma gran alla år så den kommer nog ut ur garderoben snart ,.Tur att du fått tag i en gran före slaskvädrets ankomst .Hoppas det går vägen med din sambo ,kram Nette

    SvaraRadera