söndag 15 december 2013

Så blev det plötsligt tredje advent

Så blev det då plötsligt tredje advent.
Jag hade ju fantiserat att årets advent skulle fyllas med
julmarknader utomlands, glöggfester och massor av julförberedelser.
Men se av de drömmarna blev det ingenting. Jag kan väl säga att
livet kom emellan. 


I fredags opererades sambon och det blev en stor operation. 
Nu tränar han på att stiga upp ur sängen och försöka andas normalt.
Han får snart komma hem, och då kommer vi att förvandla vårt hem till 
 en bättre sjukstuga. Med säng i biblioteket och med egen sjuksköterska (läs jag)
som sköter om patienten. Inte är det så viktigt med jul bling-bling.


Det viktigaste är att vi har varandra. Att vi får vara friska. Att vi 
får vara tillsammans hela familjen. Att det lyser ljus i mörkret.


För några dagar sedan skrev jag julkort. Så vackra julfrimärken
vi har i år och så många vackra julkort man kan köpa i affärerna.
Det är en viss julkänsla att skriva dessa julkort. 
Jag kommer också att sända många hälsningar via nätet i år.
Släkt och vänner är viktiga. 
Vissa år blir detta mer påtagligt. 


5 kommentarer:

  1. du har rätt inställning julen kommer och går. men hälsan e viktigast och tänk det e många som harvärre om man ser på dagens vbl t.ex. va e pynt och dingel dangel

    SvaraRadera
  2. så bra att det gått bra med sambons operation och han får fira jul hemma ,ibland blir det inte som man tänkt men man får ta det som det kommer .hoppas nästa år blir bättre ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. precis så är det..julen kommer o går..fast man inte håller på till vansinne... Jag har nog slutat att stressa.. har inget gjort om jag säger så.. men än finns det dagar kvar.Idag gör jag morotslådor..o så skall det bli kålrotslådor..de är båda mycket godare hemmagjorda än köpta... På onsdag åker jag fram o tillbaks till Sverige, skall med julklapparna åt dottern med fam....Bra att det gick bra för sambon.. sköt om er.

    SvaraRadera
  4. Krya på hälsningar! Hoppas han tillfrisknar snart! A o J

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att det gick bra med operationen och det ä i stunder som dessa som man blir medveten om vad som är viktigt i livet. Det som betyder mest för en. Och du har så rätt, det viktigaste med julen är att vara tillsammans. Att ha varandra. Allt annat kan vara.

    Ta hand om varandra!

    Kram Lotta

    SvaraRadera