söndag 8 december 2013

Ett lyckopiller

Tänk att ha en burk med lyckopiller.
Bara att skruva upp locket och ta ett piller vid behov.
Tror inte att det behövs läkarordination. Jag tror det går bra att
ta vid behov jag. Vissa dagar kanske oftare än annars.


På Kvinnornas julmässa träffade jag Ingela Nyman som sålde sin 
bok "Kreativ röra från A till Ö". Boken är alldeles underbar och
hon har gett ut den på eget förlag (kan inte köpas i bokhandeln).


Sådant här gillar jag. Kreativa människor som gör slag i saken.
Ingela var en ny bekantskap för mig. Hon bor i Sundby, Pedersöre.
Ni kan kika in till hennes hemsida Gunnarsberga, om ni vill köpa boken
eller hennes underbara väggalmanacka eller....
(tyvärr fungerar inte min mus idag så jag kan inte hänvisa direkt)


Jag sträckläste boken i går kväll. Nu kan jag bara ta fram
boken vid behov när jag behöver inspiration.
Härom dagen gjorde jag pappersstjärnor.
Dom skall jag hänga upp i en fönster.
Nu.

2 kommentarer:

  1. Å nu blir jag sugen på den boken...så jag tar nog och letar på hennes hemsida!! Eftersom jag tappat tråden när det gäller böcker så kanske denna är en inkörsport till mitt läsande, lätt och roande ska det vara. Det tunga står ju vardagen för...
    Ha en skön fortsättning på andra advent, och TACK för dina rader hos mej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. tackar för tipset.. vilken härlig bok..fast jag bara ha sett dina visade sidor..hahah..Ja jag är ju en "boksamlare"..så den måste jag ju ha!.. fina pappersstjärnor i fönstrena.. ha de gott..idag är det ju varmare..bara -3

    SvaraRadera