fredag 6 december 2013

Kvinnornas julmässa

I dag har det snöat. Det har vräkt ner snö. Hela dagen.
Så nu har vi minst 10 cm med nysnö. Det är vitt överallt.
I morse for M och jag till Kvinnornas julmässa i Vasa. Snön vräkte ner
och det var oplogade vägar. Vi undrade vad vi hade gett oss in  på.
Men fram kom vi och en härlig julmarknad var det!




Det var mycket folk i farten redan från start. 
Och fler och fler hugade köpare infann sig, trots ovädret.





Det var en glad trängsel i gångarna. Jag köpte faktiskt en del, bl.a. böcker,
handgjorda tvålar, choklad och frudge (och några julklappar...)




Det var gemytligt och det var helt klart köpläge.
Vi fick en stor dos julkänsla med oss hem.
Vägarna var fortfarande oplogade när vi åkte hemåt igen,
troligen hade vägarna nog plogats men snön vräkte ner så jag förstår
att det var svårt att få bort all snö. När jag väl var hemma började jag
skotta snö på gården. Tyvärr var det ju is under den nyfallna kalla snön, så det
var rätt halt. Jag föll pladask på mage och smällde i ansiktet i marken.
Med den påföljd att jag nu sitter med fläskläpp.....
Tur att jag bara behöver titta på självständighetsbalen i tv:n ikväll!

1 kommentar:

  1. Tack för att du delar med dig av det som jag missade i år. Jag prioriterade dyrbar stund med familjen. Men nu är du en bland flera som jag har hört falla de senaste dagarna! Tur att det gick väl. Litet annorlunda fest i år med presidentparet. ♥

    SvaraRadera