söndag 16 september 2012

Två soldagar!

Efter fredagens busväder har vi haft två soliga och härliga dagar!
Vilken lycka! Nu har vi kunnat jobbat utomhus både lördag och 
söndag. Förutom solsken har vi haft en rätt kraftig vind, och
det är bra, för då  har både potatislandet och sädesfälten 
torkat upp. Nu har vi tagit upp all potatis (nästan) och 
så har vi tröskat all havre (nästan). 



Idag har jag också skördat några av mina prydnadspumpor. 
Dom hade växt sig nästan för stora. Jag har ännu många små 
pumpor som är på tillväxt. Det roliga med prydnadspumpor
är att man aldrig vet hur dom kommer att bli, gula, gröna eller
tvåfärgade....



2 kommentarer:

  1. Ja så ser det ut här oxå :D
    Tröskorna går för fullt och de gyllene fälten lyser så vackert med sin sensommar/höstfärg.
    Måste var jätteskönt som lantbrukare att kunna skörda allt man jobbat för hela sommarsäsongen :)
    Så fina pumpor du har, kanske kommer de väl till pass i höstens Halloweenfirande
    Ha det så fint vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Skönt att det mesta har kommit in i ladan...att ta upp potatis när det är blött...det är ingen hit!!
    Pumpor...det har jag aldrig provat på, men nu blev jag verkligen sugen till nästa år. Lite läckert att ha ligga framme på ett fat, jag brukar köpa några små och sen får de ligga tills de ser ut som russin...
    Kram kram

    SvaraRadera