lördag 29 september 2012

Lördagmorgon

Klockan är snäppet efter 8 på morgonen och det är pluss 3 grader.
Jag har druckit mitt morgonte och ätit min surdegssmörgås med ost.
Jag har läst morgontidningen och varit ute en sväng med kameran.
I dag börjar älgjakten här i våra trakter. Sambon deltar, men i år
är sonen inte med (han föredrar sovmorgnar). Klockan 7 
i morse hade älgjägarna samling och därefter gav
dom sig iväg till skogs.



Det är halvmulet, dimman ligger delvis ännu kvar. 
Det är en lite råkall lördagsmorgon i slutet av september.

3 kommentarer:

  1. Jag kan se att vi har varit i farten med kameran samtidigt denna morgon. Den där solen jag mötte då försvann rätt snabbt. Löven i staden finns har inte lika bråttom att färgas och försvinna som hos oss. Vi är på väg in till stan idag, så jag kan se skillnaden förutom på dina fina bilder.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen,
    Var trevligt att träffas idag, efter låååång tid....
    Kolla supersnabbt i din blogg -underbara bilder du tagit :-)
    höres!

    SvaraRadera
  3. Men väldigt vackra bilder bjuder du på!!
    Här tror jag älgjakten börjar om en vecka. Mannen i huset var med och reste upp ett nytt älgtorn idag, men jagar gör han inte, men man kan alltid hoppas på en liten älgstek som tack för hjälpen!!
    Kram kram

    SvaraRadera