onsdag 26 september 2012

Testing, testing....

Onsdagskvällar är kurskvällar, fotokurskvällar...
I kväll hade vi vår kurs ute i naturen. Det var mulet
(på eftermiddagen har vi haft regnväder) och det var
vindstilla. Inga specialeffeter, som vackra solnedgångar eller så, 
utan bara en vanlig grå skymningsafton. Nu hade jag bestämt mig
att fråga läraren allt det där jag ville veta om att fotografera i 
kvällsskymning.... Vet ni jag lärde mig massor av nya finesser på min
kamera! Tänk så många knappar och tryckningar jag aldrig testat på tidigare!
Och som jag har testfotograferat denna kväll....
Jag tänkte inte det minsta på motivet, som läraren sa att jag skulle
göra. Jag bara knäppte, ändrade ISO, ändrade blendare, ändrade 
skärpan, ändrade slutare, ändrade....
Och så föll mörkret och jag hade inte tagit ett endast 
vettig fotografi...

Men oj så roligt jag har haft det!



Har ni också haft en härlig onsdagskväll?


1 kommentar:

  1. Snuvtanten är det inget vidare med hostan har satt in stöten så det har varit en jobbig dag .Du ser då ut att ha haft en trevlig kväll ,,kram Nette

    SvaraRadera