torsdag 20 september 2012

Idag bestämde jag mig

Se där, önskar man sig vackert väder, ja då kommer det som
"ett brev på posten". Ja, i alla fall hade vi fint väder idag.
Nästan hela dagen...

Idag bestämde jag mig för att nu är växthus-säsongen över.
Så ikväll plockade jag ner alla gröna tomater och slängde 
tomatplantorna i komposten. Till helgen får jag lov att göra 
tomatinläggning av de gröna tomaterna och de röda
får på något vis ingå i lördagens mat.


Tack och lov lämnade jag en grukplanta kvar i växthuset. Känns på 
något vis skönt att jag ändå kan kila in i växthuset och plocka in någon 
gurka, att det inte är helt finito med växthuslivet..... Men utan tvekan:
hösten har tagit ett jättekliv in i mitt liv idag....

I kväll bullade molnen upp sig. De vita vackra skira fick sväva i
bakgrunden för de bullriga grå molnen.  Vilka härliga moln!
För en gångs skull var det inga regnmoln.



.Innan jag kom in i kväll, gick jag förbi mina rosor, som
ännu blommar så vackert runt flaggstången. Nu sänker 
sig mörkret redan vid 20-tiden på kvällen.
Ännu ett tydligt hösttecken.



2 kommentarer:

  1. vi hade samma moln här men dom kom det åska och regn ut´r ,svårt att tro både ögon och öron ,fina bilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Hej, så glad jag blir för att du gillar min blogg och för att jag kunde hitta till din nu, har läst en bit ner och gillar din blandning.
    Ha en fin helg.
    Lotta

    SvaraRadera