tisdag 4 september 2012

Piip och rassel, här var det höstflunsa!

Jag har drabbats av höstflunsan. På förmiddagen hostade jag lite och 
så slog frossan till i kroppen. Frossa och efter en stund värmeslag,
månne det var lite feber på gång...  Mina stämband sa upp sig på
eftermiddagen, då kom bara några ynkliga pip ur strupen, så jag 
var ganska tyst på jobbet. För naturligtvis har jag varit på jobb idag,
som nästan alla dagar (bara jag är på benen så....). Nu ikväll känner
jag mig i betydligt bättre skick; rösten har återvänt (nästan) och 
kroppstemperaturen är normal (nästan). Då väntar jag bara på mera
halsont, snuva och lite öronvärk.... nåja det kanske inte blir såå farligt...
Det får bli en lugn hemmakväll i alla fall.


Dagen har varit solig och riktigt varm. Fast sent på eftermiddagen
kom dagens moln och regn. Nu är det regntungt igen. Suck!
Sambon är på affärsresa ute i Europa. Han har solsken och runt
+25 grader. "Toppenväder", sa han. 
Man kanske skulle idka byteshandel - "Vem vill ha lite regnväder?
Prima, vått väder! Kan bytas mot lite solsken och torka!"

Nu skall jag sträcka ut mig på soffan och titta på TV
(tills någon hör av sig som vill byta väder!).
(Kanske någon vill ha lite höstflunsa också?....)

Ha det så gott!

1 kommentar:

  1. Jag tror inte jag vill byta varken väder eller flunsa...här är det ett strålande brittsommarväder, hög och klar luft, och jag ber till högre makter att det fortsätter, är nämligen ledig i två dagar innan jobbarhelg...
    Krya på dej och hoppas att det det stannade med det som var!!
    Kram kram

    SvaraRadera