fredag 28 september 2012

Skönt i höstsolen!

Tänk vilken vacker fredag vi har haft idag! Just så där som
man vill att  en vacker höstdag skall vara: solig och med en 
hög, klar himmel. Sista fredagen i september blev en fin dag.

När jag var ute på lunchpausen passade jag på att gå en sväng 
i en av stadens esplanader. Här börjar lönnlöven ändra färg.
Nu är det mycket gult och rött som gäller, fast visst finns det
gröna löv kvar på träden också. Vi har egentligen inte haft en 
enda natt med frost, så den vackraste "ruskan" har inte inträffat ännu.




I parken bredvid mitt arbete växer en hel del vackra växter, 
bl.a. detta fina träd. Kan det vara en kastanj?



Nu önskar jag flera soldagar, de är så härliga!
Höstdagar med sol, please!!!

1 kommentar:

  1. Tänk om du gick där när vi for förbi idag ,vi besökte stan på förmiddagen och jag tittade på dom vackra träden när vi for förbi .trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera