söndag 9 september 2012

En solig höstsöndag!

Som jag har längtat efter en solig dag, och så kom den denna söndag!
Senaste veckorna har varit så gråa och trista, att man rent av har glömt
bort hur skönt det är, när det är blå himmel och s-o-l!


På förmiddagen åkte sambon och jag ut till vår villa. 
Jag gick till mina kantarellställen och plockade svamp. 
Massor av svamp!


Då kom jag förbi ett träsk och passade på att njuta av den soliga stillheten.
Höstens färger börjar synas i naturen.


När jag kom tillbaka från skogen gick jag ner till vår egen strand och njöt 
av solen. Det är så skönt med sol och hav. För mig är det verklig
avkoppling att vistas ute vid vår villa. Luften är så ren och
härlig att andas. Lugnet breder ut sig, det är bara vinden och
fåglarna (och trollsländornas klippande med vingarna) som hörs.





 På eftermiddagen har vi varit på öppet hus hos Y. Hon har byggt
nytt hus och öppnade nu dörrarna för alla grannarna. Jättetrevligt 
initiativ att träffas alla grannar, både svensk- och finskspråkiga, 
barn och vuxna. Flera är nyinflyttade och jag tror det var roligt
för alla att sitta ner en stund, dricka lite kaffe 
och prata och skatta. 
Allt för att främja granngemenskapen. 


1 kommentar:

  1. Åhhhh..vad jag njuter av dina fina bilder, kan känna och leva mig in hur lätt som helst, den friska luften och den vackra omgivningen som ger kraft och mod.
    Hoppas du får en riktigt bra granne som du kan ha trevligt med flera gånger framöver:)
    God grannsämja är guld värt :D
    Ha en fin dag
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera