torsdag 27 september 2012

Nu vill jag handarbeta!

Det är likadant varje höst. När det blir höstregn och rusk 
och mörkret tar överhanden där ute, då vill jag kura in mig
och ha det skönt inomhus. Det är då min längtan efter att få sitta
och handarbeta sköljer över mig. Nu vill jag brodera! Jag vill virka! 
Nu vill jag ha ett handarbete att sitta med!
Det är likadant varje höst. Alla höstar har jag inte haft möjlighet att
starta upp något nytt projekt, men i år känner jag definitivt
att nu vill jag ta itu med något.

Jag har en ledig dag i dag. Regnet vräker ner där ute och det lär nog
inte bli riktigt ljust på hela dagen. I morse körde jag sonen till hans
praktikplats och så passade jag på att handla lite mjölk på hemvägen. 
Det var då jag fann tidningen "Cross Stitcher" och blev helt
betagen och kände att DEN måste jag köpa!



Tillsammans med tidningen fanns en extra liten tidning om Scandi style 
(härliga små mönster i rött på vit botten) och en  Snowflake Garland,
material för att brodera några små snöflingor.

Nu vet jag vad jag skall göra i lampans sken på kvällarna!
Jag älskar att brodera!

4 kommentarer:

  1. Ååååhhhh....såå mysigt det låter. Jag är inte så bra på broderier med går regelbundet på stickcafé och virkar och syr! Min mamma broderade mycket så jag har en hel del sparat efter henne tack och lov, men en dag kanske jag lär mig och kommer igång med broderi.
    Hoppas jag får se lite av det du syr så jag får se hur det blev sen.
    Nu ska jag snart iväg med "min" kör och sjunga för de gamla i byn.. alltid lika fint att se deras tindrande ögon när de hör visor och sånger som de minns från förr.
    Ha en fin avslutning på veckan vännen♥
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Trevligt att hittade till mig!
    Mysigt med små och stora handarbeten när det blir höstkvällar. Själv är jag inte riktigt i den fasen ännu :)
    Ha det gott under lampans sken /bea

    SvaraRadera
  3. Vackert broderade alster är som konstverk! Och innebär säkert en form av "lisa för själen" För den som broderar?!!
    Önskar en finfin Helg!
    / Ingemar

    SvaraRadera
  4. Jag känner oxå längtan efter att handarbeta när hösten kommer, fast att brodera är inte min bästa sida, älskar att virka! Ha det gott med ditt broderi! Kram Iréne

    SvaraRadera