fredag 21 september 2012

Fredagsmys

Nu är det slut på veckan, det är dags för 
fredagsmyyys! 
(Det är en reklamslogan som fastnar,
alla vet säkert vilken tv-reklam jag tänker på).

I kväll har jag varit ut på en kvällspromenad, jag
gick en längre sväng som tog bortåt två timmar.


Ikväll var det många som tröskade både vete, korn och havre.
För imorgon utlovas regn och rusk igen...


Veckans storm hade slitit loss alla löv på de här asparna.
Visst ser det nästan vintrigt ut?


Här är det svampar som växer på en gammal stubbe.
Det finns massor av olika svampar i skog och mark. Jag kom
hem med en påse full med kantareller!

Nu blir det fredagsmys för min del. Det är soffan som gäller.
Det är dags att koppla av och ha en skön stund.
Ha en  mysig fredagskväll ni också!



3 kommentarer:

  1. Ja fredagsmyyyys blev det......faktiskt med tillbehör från denna reklam oxå...hi...hi....
    Vilken fin promenad du fick, Ja det är bäst att passa på när vädret tillåter.
    Idag har vi ruskväder här oxå....hu...så trist. Men man vet aldrig, för numera har det ju kunnat vara fyra olika väder på en och samma dag, så det gäller att hålla korpgluggarna öppna, om solen tittar fram en kvart eller så... ;)
    Ha en fortsatt fin helg vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina promenad bara att konstatera ,höst .Kram Nette

    SvaraRadera
  3. Fin promenad! Eftersom jag hade skoldag idag fungerade det inte med fredagsmys även om mannen bjöd mig på grekisk restaurang i går. Man måste tydligen ha ledig lördag för att det magiska ska infinna sig. Nåja, vi hade en fin friluftsdag. Ha en fortsatt skön helg! ♥

    SvaraRadera