tisdag 15 oktober 2024

Oktober månads färger

Hösten bjuder nästan alltid på en vackra färgpalett! Jag älskar dessa färgrika dagar när naturen gör sig redo för att ändra skepnad från sommar till vinter. Och precis lika exalterad blir jag av den första skira vårgrönskan när vintern väl är över ...  Visst lever jag på en av jordens vackraste platser! Med alla våra fina årstider!

Oktober månad är också den rosa månaden. Det är Rosa bandet-månaden när vi stöder finsk cancerforskning och de insjuknade. Årets band har designats av T Vesterinen som skriver: "Det fyller oss inifrån och ger ljus i våra liv. När hoppet blomstrar bär det upp oss eller lever vidare i våra minnen.Tillsammans med andra kan det växa och bli ännu starkare. Bär Rosa bandet som en påminnelse att så länge det finns hopp, så finns det liv."

Naturligt vill jag stödja denna insamling även detta år. Och så finns det ju fler färger, för oktober är ju färgsprakande, hoppingivande och härlig på så många sätt, trots allt.


Trots gråmulet väder kan det vara så vackert ute vid vår havsstrand....

 För att inte tala om en solskensdag när färgerna blir än klarare och än mer färgsprakande inne i staden.


... dagar när jag bara vill fånga färgprakten och njuta av den!


Här hemma njuter jag av mina vackra prydnadspumpor från trädgården och de vackra vilda blommorna jag plockade vid vägrenen häromdagen. Idag skiner solen och det är inte minsta gråmulet och disigt väder - denna dag är som gjord för en lång oktoberpromenad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar