måndag 21 oktober 2024

Gråmulet kan också vara vackert

 Denna vecka börjar gråmulen. Men höstvärmen den ger inte med sig, i natt hade vi ännu över + 10 grader och nu dagtid +13!. Efter morgonens häftiga regnskurar önskar jag nu lite bättre väder, för den här höstvärmen är ju som gjord för att vistas utomhus! 

Idag har jag bestämt mig för att gilla gråmulet med regndroppar i träden! Fotot ovan knäppte jag ändå för någon dag sedan ute vid vår havsvik, men troligen ser det precis likadant ut denna dag. Spindelnät i träden och regndroppar i tallbarren... så vackert ändå...

Likadant med droppar i rönnens bär, visst är det också vackert! Om man vill se det vackra förstås!

Här hemma ligger trattkantareller, squash, äpplen, tomater och persilja på tork . Hösten är den fina tiden när jag kan ta hand om allt det som växt under sommaren. Frysen är fylld med sommarens och höstens olika bär - och numera även höstens älgkött. Och igår fick jag en låda med  Äppelmust, tack!

 Hösten ändå - spelar ingen roll vilket väder vi bjuds på - så härligt med HÖST!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar